Portfolio van Tekstbureau Vleuten!
Op mijn portfolio ben ik best een beetje trots. Ik word ingehuurd door marktleiders en samen met mijn opdrachtgevers bouw ik aan unieke content die de organisatie en hun klanten verder helpt. Ik beweeg me makkelijk door de verschillende lagen in een bedrijf. Ik zit net zo graag in de bouwkeet als aan de spreektafel van de CEO.
Portfolio
TwintigDertig
TwintigDertig is in 2023 gestart als magazine. Het platform krijgt in 2024 ook een website. Het magazine helpt woningcorporatieprofessionals die verantwoordelijk zijn voor nieuwbouw, onderhoud, verduurzaming en renovatie van het corporatievastgoed.
De corporatiesector heeft voor 2030 (vandaar de naam van het platform) uitdagingen op het vlak van verduurzaming, betaalbare huisvesting en efficiënt onderhoud van het vastgoed. TwintigDertig vroeg me om content te maken die corporatieprofessionals helpt bij het realiseren van hun doelstellingen.
Voor TwintigDertig schrijf ik diverse artikelen, waaronder de partnerbijdragen. Hiervoor interview ik bouwbedrijven, leveranciers en fabrikanten over producten en diensten die woningcorporaties verder helpen.
Sodexo
Met meer dan 400.000 medewerkers wereldwijd is Sodexo een toonaangevende facilitair dienstverlener. Facility management verandert continu en dat vraagt van Sodexo om creatieve, slimme concepten en een groot aanpassingsvermogen om mee te denken met de klant. Sodexo biedt food services, facilities management services, technical services en hybrid working services.
Samen met het team van Brand & Communications werk ik aan interne én communicatie. Van nieuwsbrieven tot korte salespitches en van vertalingen van foodconcepten tot social posts: ik denk mee over boodschap en vorm en ga op pad voor interviews met bijvoorbeeld Shell en APG.
Een internationale organisatie brengt uitdagingen met zich mee als het gaat om (klant)communicatie en de doorontwikkeling van concepten. Een concept dat in Amerika populair is, vraagt om aanpassing aan de Nederlandse situatie. Ik ben een creatieve denker en kan manieren verzinnen om de boodschap helder over te brengen aan de doelgroep.
Van Wijnen
Van Wijnen is een innoverend bouwbedrijf dat in 1907 startte met timmerwerk. Al meer dan 115 jaar bouwt Van Wijnen aan gebouwen die ruimte bieden om prettig te wonen en te werken. Van Wijnen zet zich in om sneller, schonen en meer circulair te bouwen.
Van Wijnen publiceert op de website over de diverse projecten die het bedrijf uitvoert. Een daarvan is die van de restauratie van een rijksmonument in Elburg in opdracht van een architectenbureau. Van Wijnen vroeg me om een customer case te schrijven op basis van een interview.
Ik interviewde voor dit klantverhaal een van de oprichters van het architectenbureau en een medewerker van Van Wijnen. Het interview vond plaats op locatie. Na het interview stemde ik de tekst af met alle partijen en zette Van Wijnen het artikel op de site.