Portfolio van Tekstbureau Vleuten!
Op mijn portfolio ben ik best een beetje trots. Ik word ingehuurd door marktleiders en samen met mijn opdrachtgevers bouw ik aan unieke content die de organisatie en hun klanten verder helpt. Ik beweeg me makkelijk door de verschillende lagen in een organisatie. Ik zit net zo graag in de keet als aan de spreektafel van de CEO.







Portfolio
Stiho
Sinds 1926 is Stiho dé groothandel in hout, plaat en bouwmaterialen. Met meer dan 23 vestigingen verspreid over Nederland is Stiho altijd dichtbij de klant: de professional in de bouw. Stiho bouwt aan duurzaamheid en werkt elke dag aan het verbeteren van de customer journey.
Het Stiho Magazine is een beetje mijn ‘baby’. Ik stond aan de basis van de ontwikkeling van het nieuwe concept samen met het communicatiebureau, doe het gros van de interviews en verzorg de eindredactie. Voor het laatste nummer interviewde ik onder andere een aannemer over zijn project met circulaire gevelstenen.
Het Stiho Magazine straalt alles uit wat Stiho is: betrokkenheid, duidelijkheid en altijd dichtbij de klant. In interviews laat ik de klant zijn eigen verhaal vertellen. En soms mag dat best een beetje schuren. Door een goede mix van interviews, productnieuws en slimme tips krijgt de bouwprofessional een informerend én lekker leesbaar magazine in handen. Het magazine is er in print én online.


Sodexo
Met meer dan 400.000 medewerkers wereldwijd is Sodexo een toonaangevende facilitair dienstverlener. Facility management verandert continu en dat vraagt van Sodexo om creatieve, slimme concepten en een groot aanpassingsvermogen om mee te denken met de klant. Sodexo biedt food services, facilities management services, technical services en hybrid working services.
Samen met het team van Brand & Communications werk ik aan interne én communicatie. Van nieuwsbrieven tot korte salespitches en van vertalingen van foodconcepten tot social posts: ik denk mee over boodschap en vorm en ga op pad voor interviews met bijvoorbeeld Shell en APG.
Een internationale organisatie brengt uitdagingen met zich mee als het gaat om (klant)communicatie en de doorontwikkeling van concepten. Een concept dat in Amerika populair is, vraagt om aanpassing aan de Nederlandse situatie. Ik ben een creatieve denker en kan manieren verzinnen om de boodschap helder over te brengen aan de doelgroep.
Jumbo
Al ruim 100 jaar brengt Jumbo de leukste boodschap. Boodschappen doen mag een feestje zijn. Jumbo wil dat iedereen de mogelijkheid heeft om lekker en gezond te eten. Daaraan draagt het loyaliteitsmagazine Hallo Jumbo zeker zijn steentje aan bij.
Een loyaliteitsmagazine maken is een uitdagende opdracht. De doelgroep is tenslotte behoorlijk groot. De content moet dan ook een breed publiek kunnen aanspreken.
Voor Hallo Jumbo redigeer ik alle recepten. Bij de eindredactie van een recept komt heel wat kijken. Het gaat om méér dan de spelling en de grammatica. Zijn alle ingrediënten beschikbaar? Is het recept logisch opgebouwd? Daar bijt ik me graag in vast.

Reviews
Kan ik iets voor je betekenen?

